ممیزی انرژی در کارخانه لبنیات شرکت کشت و صنعت مغان

پروژه اجرا شده شرکت آسیاوات

اطلاعات پروژه
نام کار فرما:
شرکت کشت و صنعت مغان
گروه پروژه:
گروه اجرایی شرکت مهندسی آسیاوات
توضیحات:

صنعت در عصر حاضر که برخی آنرا عصر فراصنعتی می‌نامند، ویژگیهایی نوین یافته است که از آن جمله می‌توان به اراده قاطع و تلاش فراگیر برای ایجاد روشهای بهبود و ارتقاء پیوسته و مستمر در مدیریت تولید، فرآیندهای طراحی تولید، فروش، مدیریت منابع انسانی و … اشاره نمود. یکی از مهمترین جنبه‌های بهبود در صنعت، کاهش مصرف انرژی و در نهایت بهینه‌سازی مصرف آن به منظور نیل به بهره‌وری و سود بیشینه و دستیابی به شرایط تولید با کمترین آثار زیست محیطی می‌باشد.

در طی سالیان اخیر، در پی حرکت دولت به سمت حذف یارانه‌ها و واقعی شدن قیمتها و بروز حساسیتهای بجا و ارزشمند در مدیران پرتلاش بخش صنعت در زمینه کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش سود سالیانه و نیز تلاش در مسیر کمینه نمودن آسیب وارده به محیط زیست، موجب توجه خاص و فراگیر در بخش صنعت به بهینه‌سازی مصرف انرژی گردیده است.

با عنایت به سهم قابل توجه هزینه‌های انرژی در کل هزینه‌های تولید و وجود پتانسیلهای متعدد و قابل توجه در امر صرفه‌جوئی انرژی، لازم است تا «سامانه مدیریت انرژی (EMS)» در کارخانه لبنیات مغان با تمامی لوازم و مقتضیات آن پیاده شود تا بتواند نقش مؤثر خود را در افزایش بهره‌وری تولید و کاهش اتلاف سرمایه‌های ملی در کنار تلاش ارزشمند مدیران و متخصصین پرتلاش و پرمشغله آن شرکت ایفاء نماید.

شرکت مهندسی آسیاوات یکی از شرکتهای پیشگام و فعال در زمینه بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی در ایران می‌باشد و با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب و امکانات گسترده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این زمینه، همچنین سوابق طولانی در مطالعه و اجرای پروژه‍های مدیریت انرژی صنایع مختلف از قبیل چوب و کاغذ ، قند و شکر، کاشی و سرامیک، آجر، صنایع معدنی، نیروگاهها، صنایع تبریدی و غیره آماده اجرای پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی در کارخانه لبنیات مغان می‌باشد. شرکت آسیاوات و کارشناسان فنی آن از تجربیات، سوابق  و منابع اطلاعاتی و پژوهشی داخلی و خارجی و همچنین پشتیبانی شرکت های با تجربه خارجی مرتبط نیز برخوردار میباشند.

این شرکت امیدوار است با اجرای این پروژه بتواند قسمتی از تلفات گسترده انرژی موجود در این بخش از صنعت کشور  را کاهش داده و نقشی در افزایش نرخ رشد توسعه کشور ایفا نماید.